Nylig kom andre kvartalsrapport fra Ipsos (2020), som viser brukertallene for sosiale medier blant nordmenn (Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn, Pinterest).
Her presenterer vi noen nøkkeltall fra rapporten:
Facebook har størst andel av daglige brukere (69%). Deretter følger Snapchat (46%) og Instagram (38%).9 av 10 i aldersgruppen 30-39 år har profil på Facebook, og det er flest kvinner (52%).Snapchat er mest brukt av unge, men nå øker andelen av registrerte profiler blant de over 60 år.2 av 3 brukere bruker Instagram daglig.LinkedIn, Twitter og YouTube har økning i antall profiler siden første kvartal, Ipsos SoMe-tracker Q1'20.Nå er det like stor andel brukere blant kvinner og menn i aldersgruppen 18-29 som har Twitter-profil.Kvinner er overrepresentert på Pinterest. Kvinner 71%, menn 29%.De største daglige brukergruppene av YouTube er unge voksne uten barn (34%) og småbarnsfamilier (18%).
PS! Spotify og NRK TV topper statistikken over daglige brukere i hhv musikk- og strømmetjenester.
Neste kvartalsrapport fra Ipsos kommer i begynnelsen av august.
Kilde: Ipsos
Er din bedrift aktiv på sosiale medier? Trenger du noen tips? Sjekk vår opplæringsportal sorentioweb.no!