Vil du lære mer om digital markedsføring?

Skriv inn e-postadressen din, så sender vi deg noen tips med det samme:



 


E-postmarkedsføring

Markedsføring på e-post er svært effektivt om du gjør det riktig.

Feil e-postmarkedsføring kan virke masete og irriterende på mottakeren. Men riktig e-postmarkedsføring kan gi deg større kundeportefølje, mer langsiktige kunder og bedre omdømme.


Segmentering er helt avgjørende for å lykkes. I tillegg må man følge en del regler, både når det gjelder innhold, teknisk plattform, mulighet for å melde seg av, hvem du sender til, med mer. Du skal ha et selgende budskap og du skal ha linker til bestillingsskjemaer som blir klikket på så mye som mulig. Videre skal du ha en landingsside som gjør bestillingsprosessen enkel. Aller best er det dersom den besøkende kommer inn til et skjema som er forhåndsutfylt hva kontaktinformasjon gjelder, og kunden trenger kun å velge ønsket produkt samt klikke på den store knappen hvor det står "Bekreft bestilling".

Den beste e-postmarkedsføring gjøres mot eksisterende kunder. Men har du e-postadressene til alle kundene dine? Og alle de ansatte hos kundene dine? E-postmarkedsføring begynner med innhenting av e-postadresser. Deretter må du velge design og budskap, før du videre skal velge hvilket tidspunkt e-postene skal sendes på. Tidlig om morgenen eller sent om kvelden? Rundt lunsj eller middag? Mandag eller fredag? Eller søndag kanskje?

Vi i Sorentio har lang erfaring med e-postmarkedsføring. Vi bistår i hele prosessen, fra innhenting av e-postadresser til utsendelse av e-posten.