Du er her: Forside > Annonsering > YouTube

Videoannonsering på YouTube

Sosiale medier består i økende grad av videoinnhold. Oppdag fordelene med Youtube som markedsføringskanal.

Youtube er en del av annonseplattformen Google Ads, den samme plattform som blant annet selger programmatisk annonsering og søkeordsannonsering.

 

Segmentering:

Når man annonserer på Youtube, får man samme gode segmenteringsmuligheter som i Googles øvrige annonseringsunivers. Du kan målrette basert på geografi, alder, interesser og remarketing. Eksempelvis kan du vise annonser for de som har vært innom nettsiden din og befinner seg fysisk innenfor ditt geografiske nedslagsfelt. Du kan velge hyppighet for hvor mange ganger per dag, uke eller måned annonsene dine skal vises per bruker.

 

Kostnad:

Prismodellen til YouTube er slik at man setter et bud på hvor mye man er villig til å betale. Dersom man har valgt for eksempel In-stream, som kan hoppes over, betaler man ingenting dersom seeren velger å hoppe over filmen din før mimimumsgrensen er nådd. Du betaler heller aldri mer enn budet ditt. Samtidig kan du bestemme hvor mye du maksimalt skal bruke per dag.

 

Erfaring:

Våre medarbeidere har jobbet med Google-markedsføring siden 2006. Vi har lang og grundig erfaring med videoproduksjon, videoannonsering og annonsering i øvrige sosiale medier.

 

Ta kontakt med oss og vi hjelper deg i gang med resultatorientert videoannonsering på Youtube.