Du er her: Forside > Referanser > Dynoform
Posisjonering og merkevarebygging for lokal produsent av utemøbler og undervisningsmøbler.
Dynoform er en møbelprodusent lokalisert i møbelbygda Sykkylven. Med kundeløftet «Skapt for å tåle» leverer de utemøbler og undervisningsmøbler med tidløst design og av bærekraftige kvalitetsmaterialer.
Vi i Sorentio startet å jobbe med Dynoform i forbindelse med arbeidet vi gjorde for søsterselskapet Sykkylven Stål.
For Dynoform har vi jobbet med å utvikle en mer tydelig merkevare, samt posisjonering av merkenavnet. Over tid jobbet vi systematisk sammen med ledergruppen i Dynoform og søsterselskapet Sykkylven Stål for å finne ut hvem Dynoform ønsker å være og hvordan de kan ta sin posisjon i markedet.
Underveis i prosessen var det viktig å stille gode og tøffe spørsmål for å finne fram til essensen av merkevaren. Vi jobbet fram kundeløftet «Skapt for å tåle», som forteller mye om produktene og merkevaren i sin helhet.
Det ble også lagt fram forslag til hvordan merkevaren kan markedsføres videre, og hvilke budskap og tone of voice Dynoform bør ha for å bygge opp under valgt posisjon og kundeløfte.
I etterkant av posisjoneringsarbeidet har vi utarbeidet en merkevarehåndbok for Dynoform. Denne tar for seg alt fra verdier til typografi, farger og verbal identitet.
Merkevarehåndboken skal gjøre det enklere for de ansatte og eksterne samarbeidspartnere på markedsføring å følge bedriftens retningslinjer og klare å skape en tydelig merkevare utad.
Vi har også bistått Dynoform med oppsett av Google Analytics 4 (GA4), samt utarbeidet en oversiktlig rapport som bedriftene kan bruke videre.
I tillegg drifter vi Google-annonsering for å bidra til at flere oppdager bedriften og møblene de tilbyr i søkeresultatet til Google.