Du er her: Forside > Referanser > Sykkylven Stål
Strategi og posisjonering for Sykkylven Stål.
Sykkylven Stål har røtter tilbake til 1950-tallet da de startet med produksjon av stålkomponenter til møbelklyngen i nærområdet. I dag er Sykkylven Stål en høyteknologisk kompetansebedrift innen bearbeiding og overflatebehandling av metall og plastkompositter. I tillegg produserer Sykkylven Stål patenterte funksjoner som hever komforten i lenestoler under merkevaren Dyfosit®.
Vi i Sorentio startet å arbeide med Sykkylven Stål i forbindelse med arbeidet vi gjorde for søsterselskapet Dynoform.
Sykkylven Stål tok kontakt med oss i Sorentio da de hadde behov for å finne ut hvordan de kunne posisjonere merkevaren Dyfosit® i det internasjonale markedet. Vi la opp til et godt løp der vi sammen med ledergruppen jobbet fram en ønsket posisjon for merkevaren Dyfosit®.
Prosessen innebar flere arbeidsmøter hos Sykkylven Stål og hos Sorentio for å se nærmere på blant annet målgrupper, konkurrenter, merkepersonlighet, kundeløftet og essensen til merkevaren. Hele tiden med kunden i fokus.
Da dette var et internasjonalt prosjekt for å posisjonere en norsk merkevare internasjonalt, var det mulig for Sykkylven Stål å søke støtte hos Innovasjon Norge. De fikk innvilget søknaden.
I etterkant av posisjoneringsarbeidet har vi utarbeidet en merkevarehåndbok for Dyfosit®. Denne tar for seg alt fra verdier til typografi, farger og verbal identitet.
Merkevarehåndboken skal gjøre det enklere for de ansatte og eksterne samarbeidspartnere på markedsføring å følge bedriftens retningslinjer og klare å skape en tydelig merkevare utad.
Vi har også satt opp Google Analytics 4 (GA4) for både Sykkylven Stål og Dyfosit®, samt utarbeidet en oversiktlig rapport som bedriftene kan bruke videre.