Du er her: Forside > Annonsering > Programmatisk

Programmatisk annonsering

Ved å bruke bannerannonsering, lar du teknologien hjelpe deg med å nå ut til flere potensielle kunder.


De fleste store nettsteder og nettaviser, også de som selger annonser selv, har en andel annonseplass tilgjengelig for auksjonssalg gjennom Googles annonseringsnettverk. Til forskjell fra å kjøpe annonseplass direkte hos én nettavis, får du dermed visninger på eksempelvis tv2.no, dagbladet.no, proff.no og smp.no, gjennom ett kjøpspunkt. På den måten møter du målgruppen der de befinner seg, og ikke bare dersom de tilfeldigvis leser en gitt avis. I tillegg får du gjerne den samme annonseplassen til en rimeligere penge enn ved direktekjøp hos nettavisene.

 

Målretting:

Med avanserte segmenteringsmuligheter, kan du bruke annonsekronene dine på den målgruppen du ønsker å nå. Selv om annonsen din vises på eksempelvis aftenposten.no, kan du velge at den kun skal være synlig for personer som befinner seg i din by. I tillegg til å målrette mot hvor leseren befinner seg, kan du også segmentere på alder, kjønn, eller hvor kunden er i kjøpsprosessen. Du kan målrette basert på hvor lenge det er siden noen har besøkt nettstedet ditt, eller basert på hvilket produkt kunden har vist interesse for.

 

Overvåking:

I Sorentio overvåker vi ytelsen på annonsene dine og optimaliserer innstillingene løpende for at du skal få maksimalt utbytte av annonsekronene dine. Vi kan til enhver tid se oppdaterte resultater som visninger, klikk, og kostnad.

 

Budsjett:

Med bannerannonsering er det kort vei fra ord til handling. Vi kan opp- eller nedskalere budsjettet ditt på et blunk, eller gjøre endringer i målrettingen din som aktiveres umiddelbart.

 

Ta kontakt med oss så hjelper vi deg i gang med resultatorientert bannerannonsering i Googles annonseringsnettverk.