Vil du lære mer om digital markedsføring?

Skriv inn e-postadressen din, så sender vi deg noen tips med det samme:



 


Facebook

Nå den målgruppen du ønsker med ved hjelp av Facebook sitt målrettingssystem

Facebook-annonseringFacebook har over 3,2 millioner norske brukere, og er den kanalen folk flest sjekker hver dag. Dette gjør det til en en effektiv og viktig markedsføringskanal. Gjennom Facebook kan bedriften din kommunisere med kunder og tilhengere på flere måter. For eksempel ved å dele bilder og informasjon, kjøre kampanjer, arrangere konkurranser eller opprette annonser. Bare husk at det er en gylden regel at kun 20% av det bedriften din deler skal være salgsutløsende, mens 80% bør være underholdende og lærerikt.

Den organiske rekkevidden på Facebook krever at du jobber mye for å holde siden din aktiv, samt et godt nettverk som hjelper til med å dele innleggene. For å øke oppmerksomheten kan det være et godt alternativ å annonsere.

Annonsering på facebook

Facebook byr på ulike former for annonsering. Du kan legge ut nyheter rett på veggen din, men du kan også annonsere uten at annonsene kommer på din facebookside. Det gir deg mulighet til å kjøre flere annonser på samme tid til ulike og spesifikke segment. Facebook lar deg segmentere ut fra geografi, alder, kjønn, sivilstatus, interesser osv.  Du kan også velge mellom ulike målsettinger for annonsene dine. Det vil si hva du vil at folk skal gjøre når de ser annonsen. Det kan være å like facebooksiden din, engasjere seg i innleggene dine, installere appen din, delta på et arrangement eller besøke nettstedet ditt.

På lik linje med Google Adwords lar Facebook deg velge mellom to ulike betalingsformer. Du kan betale en andel av budsjettet per tusen visninger av annonsen din (CPM), eller du kan betale en andel av budsjettet hver gang noen klikker på annonsen (CPC).

Vi i Sorentio hjelper deg gjerne i gang med annonsering på Facebook!