Vil du lære mer om digital markedsføring?

Skriv inn e-postadressen din, så sender vi deg noen tips med det samme:



 


Twitter

Hvordan kan ditt firma bruke Twitter på en god måte?

Ifølge Ipsos har Twitter i underkant av 1 million brukere i Norge, hvorav ca halvparten er aktive ukentlig (tall fra 4. kvartal 2015).

Twittermeldinger er øyeblikkelige, og Twitter er dermed en kommunikasjonskanal hvor det er lett å spre informasjon på en kjapp og effektiv måte. Med en begrensning på 140 tegn må du som bruker være god på å konkretisere budskapet.

Twitter-annonseringMange av de mest aktive brukerne på Twitter er journalister, politikere, eller aktive samfunnsdebattanter. Kanalen handler derfor mye om det offentlige rom og preges av det eksterne nyhetsbildet og samfunnsdebatten. For bedrifter blir Twitter en kanal som kan brukes mot pressen og for å bygge omdømme. Ved å bruke mentions (klikkbare omtaler av navngitte brukere) og hashtagger (klikkbare referanser til bestemte emner) kan du skape debatter og gjøre pressen oppmerksom på saker som din bedrift ønsker å sette fokus på. Du kan også bruke Twitter til å fremme bedriftens syn på aktuelle saker, og profilere virksomheten sin fagkompetanse innen et bestemt felt. Finn frem til sentrale hashtagger innen ditt fagfelt og bruk disse når du twitrer. Twitter kan også brukes aktivt i kundedialog for å holde kontakten med eksisterende og potensielle kunder

Tips til hva du kan twitre om:

  • Produktnyheter, lanseringer, oppdateringer mm
  • Påstander om faget ditt eller saker som vedrører virksomheten din
  • Innspill til fagdebatter som vedrører bedriftens fagområde

Vil du vite hvordan vi bruker twitter? Følg oss @sorentio